SFS i Almedalen 2010

I lördags natt var jag åter i Stockholm efter en hektisk vecka i Almedalen. Det var otroligt roligt att få uppleva det på plats och en toppenstart på ordförandeuppdraget för SFS.

Extra roligt var att det var så många kåraktiva på plats, nytt för i år förstod jag. Mycket var på grund av den bostadsdebatt som gick av stapeln på torsdagen, men jag hoppas att det fortsätter kommande år, studentrörelsen var överallt och det behövs!

Höjdpunkten under veckan var SFS lyckade seminarium och debatt där jag gjorde min debut får man väl säga. Ett väldigt bra arrangemang och debatten blev riktigt bra!

Det är svårt att sammanfatta en vecka så full av intryck så jag ska inte göra något överdrivet försök till det. Men några punkter värda att nämna som jag kommer att minnas:

  • Får ställa första frågan till Anders Borg på hans finanspolitiska seminarium varpå detta svar följde.
  • Snackisen om Gudrun Schymans pengabränning.
  • Snackisen om Littorin, naturligtvis.
  • SFS, SFQ och RFSL ungdoms frukostmingel, superlyckat!


  • Kårmingel hos SFS på fredagen.

  • Alla kåraktiva och aktiva inom studentfrågor - var man än gick stötte man på någon, så roligt!
  • Alla trevliga fikastunder jag och Elisabeth hade med företrädare för högskolesektorn och utbildningspolitiker.
  • Lyckan över att trots allt ha en vilstol på båten hem :)

Årets Almedalsvecka var lyckad för SFS del och jag hoppas på repris och lite till nästa år, idéer snurrar redan!

På återseende Visby!




//Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0