Lucka 9

För er som väntat så kommer i dagens lucka lite ilska igen. Föranlett av ett "tips" som Hanna Hellquist fick för ett tag sedan och också bloggade mycket bra om. Detta aktualiserades åter idag av en konversation jag hade med en vän.

Så min ilska rör alltså denna konstiga uppfattning, som trots allt förekommer eller allra minst uttrycks även om kräket bakom någonstans förstår att det inte är så på fullaste allvar, att vi kvinnor minsann behöver en regelbunden dos av kuk.

På riktigt finns det as som häver ur sig detta, som vore det det roligaste som hänt sen Hasse och Tage eller annan lämplig humor som funnits sen ett tag. Ja, ni förstår. Om jag blir irriterad, arg, upprörd, ja det är ju helst vid dessa känslor som är åt det arga hållet inte när man är ledsen eller glad, så är det helt enkelt för att jag inte fått stock på ett tag. Hö hö.

Det skulle ju inte kunna vara för att världen är orättvis, för att jag har haft en skitdag på jobbet eller, som i Hannas fall att tåget sitter fast i Flen. Nej, det är att jag inte fått ligga på tillräckligt länge.

Detta är så urbota korkat ur så många aspekter. En basic grej är ju hur dessa män (sorry, jag vet bara män som vräker ur sig dylik skit) "vet" att det är så. Har de en medicinsk rapport eller så som pekar på att jo, kvinnor mår bättre om de regelbundet blir penetrerade av en penis, it's a fact? Har ju själv inte sett någon sån så där har vi ett första misstag (om man nu vill köra någon slags faktaargumentation). Det andra är det underliggande i att vi kvinnor passivt behöver bli påsatta av en man för att må bra, för det är så jag ser det med ett sådant uttalande. Faktiskt. Ingen man som förstår att en kvinna kan ha en egen och aktiv sexualitet där man har sex för att det är skönt, roligt och lustfyllt skulle vräka ur sig något sådant.

Och om denna penetration är så förbannat viktig (utifrån deras horisont alltså), vem säger att det behöver sitta fast en man i föremålet? Nej, just det.

Sen, kanske det mest självklara, är att det helt enkelt inte är roligt. Inte på något plan. Inte ur någon aspekt.

Och som vore det inte nog så kan vi peka på den heteronorm som flödar i ett sådant påstående. Jag som kvinna behöver kuk, bli påsatt av en man, för att må bra. Ja, stackars alla homosexuella kvinnor som lever sitt liv i ständig ilska och misär i avsaknad av detta köttstycke. Nej, just det.

Så, tänk er för innan en sådan fenomenal tankevurpa att det saknar motstycke omvandlas till en kommentar i stil med att någon är "i behov av kuk". Och för er som hör någon säga det: hoppas ni ger en rejäl avhyvling.

Det blir ingen bild idag för jag kommer bara på olämpliga sådana.



//Bea




Kommentarer
Postat av: Håkan S

Borde inte dessa män bli bögar så att de själva får lite kuk?

2011-12-09 @ 16:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0