Lucka 20

Hade tänkt detta inlägg igår, men det blir i dagens lucka 20 istället. Mitt hat över en man som heter Pär Ström.

Ja, nu kan det vara så att jag egentligen inte borde skriva om honom. För att markera att han redan fått alldeles för mycket utrymme som det är. Men på ungefär samma sätt som jag inte tycker en ska tiga ihjäl Sverigedemokraterna så kan inte denne man gå utan kommentar i min adventskalender.

Dock, vilket kanske kommer att störa många, vad vet jag, så orkar jag inte idag att vara saklig. Och det vill jag poängtera att en ska vara i diskussionen mot Sverigedemokraterna. Och mot Pär Ström också. Egentligen. Men idag orkar jag inte, av flera anledningar. En är att jag idag inte orkar vara den duktiga feministen som hela tiden ska rada upp argument efter argument i den här frågan. Idag orkar jag inte. Idag är jag arg feminist som tycker att världen är orättvis. Imorgon kanske jag återupptar min mer konstruktiva sida.

Att denna Pär Ström, med akademisk examen i misstolkning och förvrängning och som slänger sig med sitt jävla "jämställdist"-hittepå, har fått så mycket utrymme i den feministiska debatten får mig att vilja flytta till mars och sakta tyna bort av syrebrist. Det får aldrig gå så långt att vi tolererar intolerans i toleransens namn (som det t.ex. finns rasister som menar, har själv fått den frågan) och jag tänker därmed aldrig tolerera Pär Ström. Sorry och fan i kyrkan för den som vill.

Jag kan inte ens börja att rada upp alla de inlägg den mannen gör och samtidigt påstår sig göra det i jämställdhetens namn. Det är vidrigt och mina tankar först osökt till Sverigedemokraternas tjat om svenskfientlighet, det är samma rådande princip. Läs hans blogg om ni inte gjort det. Googla på "Genusnytt". Tänker inte länka skiten i alla fall.

Fler hakar på det hela också. Dessvärre. Kallar sig jämställdister. Och om det vore så väl att det handlade om något som tillförde debatten något, som kunde vara ett konstruktivt inlägg i den feministiska debatten, som kunde få den att utvecklas, så skulle Pär Ström vara så välkommen. Men det är raka motsatsen och för detta får han sitta i morgonsofforna och ta plats på debattsidorna?! Vart fan är vi på väg?? Det enda Pär Ström bidrar med är att få mig och många andra feminister att fortsätta ihärdigt i arbetet för ett jämställt samhälle och bekräftar att det är långt kvar till en värld utan idioter. God jul och tack för ditt bidrag Pelle.

Nu är min svada slut för idag. Tack för mig. Lägg gärna in otal svordomar ovan och allehanda mindre smickrande tilltalsnamn så vet ni vad jag tänkt under tiden jag skrivit.

För att väga upp detta osakliga så rekommenderar jag läsning av den nationalekonomiska artikeln "Vetenskapliga sanningar och feministiska myter" (hoppas länken funkar nu, annars hittar ni den lätt) där herr Ströms bok slaktas på ett sakligt och bra sätt. Så som jag skulle gjort en annan dag alltså, som komplement till dagens inlägg.


//Bea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0