Lucka 8

Dagens lucka 8 bjuder på en uppmaning.

En uppmaning till kvinnor, inte minst unga, att hitta ert andningshål i vardagen. Jag har haft turen att nästan alltid haft ett andningshål där jag kunnat hitta stöd och uppmuntran, hittat gemenskap i feminism och systerskap och hittat slagkämpar villiga att slåss för samma mål som jag. Ett mer jämställt samhälle.

För närvarande är mitt andningshål ett nätverk av flera fantastiska kvinnor i olika åldrar med det gemensamt att vi är feminister. Vi lämnar partipolitik (fast det är svårt tycker jag själv...) därhän och fokuserar på det som förenar oss. Det är inget tvång på att närvara utan vi kan komma när vi kan, alltid välkomna och uppskattade. Vi har olika teman varje gång och allt som sägs vid träffarna stannar där. Vi får rasa över de situationer vi själva upplever i vår vardag, där vi stöter på hinder på grund av vad vi har mellan benen. Vi får också berätta om bra saker vi varit med om, vi får känna stolthet och få pepp.

Det är som ni säkert förstår, helt jävla fantastiskt.

Ikväll ska vi ses och prata mormödrar, min mormors historia. För att sätta saker i ett perspektiv och för att samtala om då och nu. Pratade med min mamma igår om min mormor och jag rekommenderar er alla att göra det om ni inte gjort det.

Så, starta ert eget nätverk! Det krävs inte mycket, en plats att ses är det enda kravet, sen är det bara att köra. Kliv ut från denna värld för ett par timmar och sätt er tillsammans i mellanrummet mellan krav och måsten.



Bild från grantthornton.se


//Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0